Så vinner du tillbaka kundernas lojalitet digitalt

Jag tycker att en av de bästa egenskaperna man kan ha som företagare och entreprenör är förmågan att våga. Man måste helt enkelt kunna se möjligheter och sedan också acceptera att de inte alltid går som man tänkt sig. Det gamla talesättet om att man måste våga för att vinna är helt enkelt sant enligt min åsikt.

Jag är glad över att säga att jag var snabb på bollen när det kommer till digitala lösningar för mina företag. Numera driver jag nämligen fler än ett och då tycker jag man har ett ännu större ansvar att se till att man hänger med i utvecklingen. Jag har därför satsat på mobila plånböcker och digitala lojalitetslösningar som jag tycker fungerar väl för mig och de företag jag driver. Har jag haft problem tidigare så har jag alltid tänkt på att så vinner du tillbaka kundernas lojalitet digitalt genom att ta rätt beslut.

Företagaren Sami Sulieman svarar gärna på dina frågor om mobila plånböcker eftersom han är mycket kunnig inom området. Jag har haft en del att göra med detta och är nöjd. Sami Sulieman förekommer ofta i nyheterna tack vare sitt engagemang och detta tycker jag även visar på att han är av en karaktär som gör att man vill arbeta med honom.

Digitala plånböcker i media

Jag älskar att läsa och gör det både privat och för mina företags skull. Det är ju faktiskt så att man alltid har mycket nytta av det. Ibland handlar det om att man hittar inspirationen till att göra något nytt och annorlunda och i andra fall handlar det istället om att man undviker något man annars skulle gjort tack vare att man läste på mer om det hela.

Tidningen Expressen rapporterar här om hur du handlar tryggt med framtidens digitala plånböcker och detta tycker jag är inspirationen du behöver om du står i valet och kvalet kring vad du ska välja för ditt företag.

Är det så att du känner att du satsat lite fel även om intentionerna har varit goda? Så vänder du den negativa trenden och vinner tillbaka kundernas lojalitet. Läs mer på den här sidan i Dagens Nyheter och se om detta är något för dig. Det går oftast att rädda även felaktiga beslut och jag tycker att klyschan om att man alltid lär sig något även av dessa stämmer. Att läsa är med andra ord något jag tycker att alla ska göra vare sig det är för nytta eller nöje.

Mina tips för att välja digitala plånbokslösningar

Det finns många lösningar att välja bland när det kommer till teknik. Nyckeln ligger naturligtvis i att välja de allra bästa för sitt eget företag. Då finns det några saker man kan tänka på för att ta rätt beslut från start.

  • Börja med att se hur mycket pengar du har att röra dig med när det kommer till investeringen. Oavsett vilken teknisk lösning det handlar om så ska du veta vad det kostar och ifall du har dessa pengar eller inte. Att planera för sin ekonomi är nyckeln till vägen framåt. Be om hjälp om du behöver det. Du ska inte kompromissa när det kommer till ekonomi och budget så som jag ser det.
  • Kolla om du känner någon som kan ge dig fina tips. Det är alltid bra att ha ett nätverk av människor som du kan fråga om råd och där du kan stå till förfogande för att råda dem om det behövs. Det är en trygghet du inte vill vara utan om du driver företag. Svaret på att så vinner du tillbaka kundernas lojalitet digitalt kan finnas närmare än du tror.
  • Nästa steg är att kolla vilka företag som erbjuder tjänsten nära dig. Lista dem och gå igenom deras företagsnamn online. Då kan du få reda på viktig information som vad tidigare kunder har tyckt om lösningen och ifall de var nöjda eller inte. Du kan också läsa om ifall de förekommit i nyheterna på ett sätt som är antingen negativt eller positivt. Du vill ju inte anlita några som inte har bra rekommendationer utan ska då välja ett annat företag istället.
  • Ställ frågor till företaget innan du bestämmer dig. Du ska aldrig vara rädd för att ställa även de tuffare frågorna. Det är ju viktigt att det blir tydligt och klart från start vad de har att erbjuda dig och ditt företag. Din enda uppgift är att stå upp för det företag du företräder. Får du inte några svar eller bara otydliga svar tillbaka så ska du ta det som ett tecken på att du kanske ska välja ett annat företag för din digitala lösning istället.
  • Läs igenom avtalet innan du skriver på något. Be en person med juridisk kunskap att göra detsamma så att du kan vara säker på att du inte missar något viktigt. Det sista du vill är ju att få en tråkig överraskning om något mot förmodan skulle gå fel längre fram i processen. Ställ frågor också här om du undrar över något i avtalet. Jag gjorde tidigare misstaget att inte göra det och det är ingenting jag kommer att göra igen. Det skadade mitt varumärke och jag var tvungen att jobba hårt för att få det tillbaka igen. Man lär sig av sina misstag kan man säga.

Så vinner du tillbaka kundernas lojalitet digitalt

Det är inte lätt alla gånger att hänga med på en marknad där det hela tiden kommer tekniska lösningar som gör att det är enklare att lyckas. Därför har man ett stort ansvar att läsa på och att våga ta beslut som i stunden kan tyckas är för progressiva men som man vinner på i längden.

Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och jag är glad att jag har vågat vara progressiv där andra varit mer försiktiga. Detta har inneburit att jag numera kan se att mina företag är framgångsrika på alla sätt och vis och det är ingenting jag någonsin kan ångra.

This entry was posted in Allmänt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply